Detalji
Rak dojke je širom sveta vodeći uzrok smrti žena od kancera.
Žene su dva do tri puta više izloženi takvim glavoboljama od muškaraca.
Kod migrenoznih žena rizik je smanjen za one vrste raka dojke čiji su uzroci preterani nivo hormona estrogena ili progesterona.
Žene koje pate od migrena izložene su za 30 odsto manjem riziku da obole od raka dojke, nego one koje nemaju takve glavobolje, zaključili su stručnjaci sa Instituta za rak „Fred Hačinson” u Sijetlu.
Kod migrenoznih žena rizik je smanjen za one vrste raka dojke čiji su uzroci preterani nivo hormona estrogena ili progesterona.
Hormoni imaju značajnu ulogu i kod migrena, teških oblika glavobolje, koje često prate muka, povraćanje i povećana osetljivost na svetlost i zvuk. Žene su dva do tri puta više izloženi takvim glavoboljama od muškaraca.
Napadi migrene često su podstaknuti niskim nivoom estrogena u nekim periodima menstrualnog ciklusa. Nasuprot tome, žene koje imaju visok nivo ovog hormona u krvi izložene su većem rizku od raka dojke.
„Moguće je da žene koje pate od migrena imaju hronično nizak bazični nivo estrogena. Ta razlika mogla bi da predstavlja zaštitni faktor od raka dojke”, spekuliše dr Kristofer Li sa američkog instituta.
Dr Li i njegove kolege su obavili studiju na 3.412 žena koje su prošle menopauzu, od kojih je 1.938 imalo dijagnozu raka dojke, a 1.474 ne. Sve one su, između ostalog, odgovorile i na pitanje da li im je ikad klinički utvrđena migrena.
Budući da su migrene najjače kod žena pre menopauze, a sve ispitanice su prošle menopauzu, dr Li zaključuje da protektivni efekat manjka estrogena od raka dojke, koji je bio uzrok migrene, deluje dugoročno, odnosno i znatno posle prestanka menstrualnog ciklusa.
Rak dojke je širom sveta vodeći uzrok smrti žena od kancera. Prema podacima Američkog društva za rak, od ove vrste kancera u svetu godišnje umre 465.000 žena. (Tanjug/Rojters)
Kod migrenoznih žena rizik je smanjen za one vrste raka dojke čiji su uzroci preterani nivo hormona estrogena ili progesterona.
Hormoni imaju značajnu ulogu i kod migrena, teških oblika glavobolje, koje često prate muka, povraćanje i povećana osetljivost na svetlost i zvuk. Žene su dva do tri puta više izloženi takvim glavoboljama od muškaraca.
Napadi migrene često su podstaknuti niskim nivoom estrogena u nekim periodima menstrualnog ciklusa. Nasuprot tome, žene koje imaju visok nivo ovog hormona u krvi izložene su većem rizku od raka dojke.
„Moguće je da žene koje pate od migrena imaju hronično nizak bazični nivo estrogena. Ta razlika mogla bi da predstavlja zaštitni faktor od raka dojke”, spekuliše dr Kristofer Li sa američkog instituta.
Dr Li i njegove kolege su obavili studiju na 3.412 žena koje su prošle menopauzu, od kojih je 1.938 imalo dijagnozu raka dojke, a 1.474 ne. Sve one su, između ostalog, odgovorile i na pitanje da li im je ikad klinički utvrđena migrena.
Budući da su migrene najjače kod žena pre menopauze, a sve ispitanice su prošle menopauzu, dr Li zaključuje da protektivni efekat manjka estrogena od raka dojke, koji je bio uzrok migrene, deluje dugoročno, odnosno i znatno posle prestanka menstrualnog ciklusa.
Rak dojke je širom sveta vodeći uzrok smrti žena od kancera. Prema podacima Američkog društva za rak, od ove vrste kancera u svetu godišnje umre 465.000 žena. (Tanjug/Rojters)
Za Vašu pažnju
Caffe Pascucci je otvoren u oktobru 2008. u samom centru Beograda. Ime je dobio po Pascucci kafi, koja se prodaje u lancu istoimenih objekata širom Evrope....
NAGRADNA IGRA
Etno restoran Suri i web portal KudaZaVikend.com Vam poklanjaju nesvakidašnji ručak za celu porodicu....
SRODNE TEME
Lepota iz frižidera
Lepota dolazi iznutra, imajte to na umu kad posežete za kesicom čipsa ili omiljenom čokoladom....
Lepota dolazi iznutra, imajte to na umu kad posežete za kesicom čipsa ili omiljenom čokoladom....
Semenke zdrave i kalornične
Tržište je prosto preplavljeno proizvodima koji se reklamiraju kao zdravi. Nije ni čudo što su potrošači zbunjeni i ne mogu da se snađu šta je zaista korisna namirnica...
Tržište je prosto preplavljeno proizvodima koji se reklamiraju kao zdravi. Nije ni čudo što su potrošači zbunjeni i ne mogu da se snađu šta je zaista korisna namirnica...
Dorucak za vitkost
Ako za dorucak jedete obilno, na primer, tradicionalni engleski obrok koji se sastoji od mesa i jaja, ostacete dugo vitki, pokazuju najnovija istrazivanja....
Ako za dorucak jedete obilno, na primer, tradicionalni engleski obrok koji se sastoji od mesa i jaja, ostacete dugo vitki, pokazuju najnovija istrazivanja....









